آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا

ساخت وبلاگ

اگر قصد دارید تا یک برنامه ریزی درسی اصولی برای خود طراحی و اجرا کنید به نحوی که بتوانید به آن پایبند باشید، باید در ابتدا خودتان را بشناسید! برای اینکار گرفتن آزمون خودشناسی از خود می تواند بسیار کارساز باشد.

آموزش خودشناسی در برنامه ریزی درسیآموزش خودشناسی در برنامه ریزی درسی

با دادن آزمون خودشناسی می توانید خلق و خوی و روحیات خود را بسیار بهتر بشناسید و بهتر برای خود برنامه ریزی کنید.آزمون خودشناسی سوالات خیلی سختی نداشته و کافیست با خود رو راست باشید.

شما برای آنکه بتوانید خودتان را بهتر بشناسید باید 8 مرحله را طی کنید که عبارت است از:

  • یک مکانی آرام پیدا کرده و دقایقی از طول روز خود را در آنجا برای آزاد سازی ذهن خود و گرفتن آرامش اختصاص دهید.
  • حال باید یک دفتر را برداشته و شروع به نوشتن نمایید. شما باید هرچه را که در طول روز باعث شده شما خوشحال و یا ناراحت شوید را بنوسید و در آخر علت هر یک از این اتفاقات را به صورت کاملا صادقانه بنوسید.
  • همچنین نوشتن نقاط قوت و ضعف خود را نیز نباید فراموش کنید!!
  • حال باید هر روز کتاب خود را بررسی کرده و آن را بروزرسانی کنید!
  • در همین زمان باید تا می توانید کتاب های دیگر برای آرامش روح خود بخوانید، مثل نیمه ی تاریک وجود که دبی فورد آن را نوشته است!
  • همچنین شما می توانید در این مسیر از مشاوران متخصص، مانند مشاوران پرش کمک بخواهید تا سوالات خود را بپرسید.
  • و در آخر باید از نزدیکان، دوستان، خانواده و... بخواهید تا شما را بررسی کرده و رفتار شما را ارزیابی کنند و به شما اطلاع دهند.

اگر از این مطالب رضایت داشتید، می توانید عبارت "برنامه ریزی درسی پرش" را در گوگل جستجو کرده و به صورت دقیق تر و تخصصی تر با آزمون خودشناسی آشنا شده و از یک جلسه مشاوره تحصیلی رایگان بهره مند شوید.

خودشناسی با نگاهی بر نظریه ی کهن الگوی «سفر قهرمان درون»

همانطور که در مطالب پیشین اشاره کردیم، فرایند خودشناسی با کلمه “چرا” آغاز می‌شود و هنگامی که شما درک کنید برای شناخت کامل خود نیازمند مشورت، راهنمایی، کنکاش درونی، بکارگیری ابزارهای مختلفی همچون DISK ،MBTI و… هستید؛ اولین گام های لذتبخش اما پرچالش سفر خودشناسی را برمی‌دارید.

بدون تردید، شما نیز مانند همه انسان‌ها علاقه دارید تا قهرمان زندگی خودتان باشید و تمام مراحل سفر خودشناسی را با موفقیت پشت سر بگذارید، به نحوی که با کمترین خطا و پشیمانی نسبت به رفتار و افکار گذشته، موفقیت خود را جشن بگیرید.

هرچند این سفر پایانی ندارد. چنانکه بعد از رسیدن به یک مرحله از شناخت، باید به سمت مرحله بعدی یا همان شناخت عمیق‌تر وجود بروید. از این رو، در طول تاریخ افراد زیادی سعی کرده‌اند از جنبه‌های مختلف به سفر خودشناسی بپردازند و با ارائه نسخه های گوناگون، به سایر انسان‌ها در این مسیر کمک کنند. یکی از همین افراد آگاه، خانم کارول پیرسون است که در کتابی به نام بیداری قهرمان درون، موضوع خودشناسی را در قالب سفر قهرمانی درون مطرح می‌کند.

در ادامه راجع به این نویسنده مطرح و مراحل سفر قهرمانی، بیشتر خواهیم گفت.

 

سفر قهرمان درون چیست؟

سفر قهرمان درون که به آن سفر قهرمانی یونگ نیز گفته می‌شود برگرفته از تعالیم روانشناس مشهور آلمانی، کارل گوستاو یونگ می‌باشد. خانم پیرسون و همکارش هیوکی مار، با الهام از آموزه‌های یونگ و آزمون  MBTI، تصمیم گرفتند آزمونی طراحی کنند که توسط آن، مردم با داستان‌های موجود در قسمت ناخودآگاه روان‌شان آشنا شوند. (این آزمون به آزمون PMAI (پیرسون-مار) معروف است)

همان داستان هایی که تصمیمات زندگی افراد را شکل می‌دهند و ما با شناخت آن ها می‌توانیم اهداف و ارزش‌های اصیل زندگی خود را بشناسیم، روابط بهتری با دیگران برقرار کنیم، در مقابله با چالش‌ها و مسائل زندگی آگاهانه تر عمل نموده و در نهایت بر خودشناسی خود بیفزاییم.

 

مراحل سفر قهرمانی

سفر قهرمانی شامل سه مرحله زیر است:

  • تدارک سفر
  • اقدام به سفر
  • بازگشت از سفر

در واقع این سفر، یک سفر مستقیم و خطی نیست و به شکل یک مارپیچ در طول دوران عمرتان ادامه دارد. به این صورت که پس از مرحله آخر سفر یعنی “دلقک” مجددا به مرحله اول یعنی معصوم” می‎رسید. با این تفاوت که این بار، خردمندانه و آگاهانه‌تر با مسائل روبرو می‌شوید.

در این سفر، کهن الگوها یا همان آرکی تایپ‌ها، راهنمایان سفر هستند. بر این اساس، آرکی تایپ در نگاه یونگ اینگونه تعریف می‌شود: “کهن الگو، افکار غریزی و مادرزادی است که از سویی منجر به به رفتار بر طبق الگوهای از پیش تعیین شده خواهد شد.”

کهن الگوها، غالبا از تاریخ جهان و میراث انسان‌های پیشین گرفته شده و ترکیبی از داستان‌هایی مبتنی بر تخیل و واقعیت می‌باشند. در تمام جوامع و فرهنگ‌ها، به نوعی شاهد حضور آرکی تایپ‌ها هستیم. به عنوان مثال در فرهنگ ایران عزیزمان می‎توان به داستان‌هایی همچون رستم و سهراب، خسرو و شیرین، فرهاد کوه کن و… اشاره نمود.

به این ترتیب، برای شناخت بهتر سفر قهرمان دورن که در ادامه به تفصیل، آن را توضیح می‌دهیم باید بتوانید:

  • کهن الگوها را به خوبی بشناسید.
  • شناخت خوبی نسبت به خود پیدا کرده و کشف کنید که کدام یک از کهن الگوهای دوازده گانه این سفر، در شما حضور پررنگ‌تری دارند.
  • از یک روانشناس یا مشاور خبره که در این زمینه مطالعات و تجربیات فراوان دارد کمک بگیرید.

 

اسامی کهن الگوها یا منزلگاه‌های دوازده گانه سفر قهرمان درون

کارول پیرسون، 12 کهن الگو یا آرکتایپ (Archetype) را با اسامی مختلف زیر به ما معرفی می‌کند. هرچند هر یک از این کهن الگوها، به نوعی یک منزلگاه محسوب می‌شوند که هر یک از ما بر اساس اقتضائات روانی مان، در هر کدام از آن‌ها قرار می‌گیریم.

  1. معصوم
  2. یتیم
  3. حامی
  4. جنگجو
  5. جستجوگر
  6. عاشق
  7. آفرینشگر
  8. نابودگر
  9. حاکم
  10. فرزانه
  11. جادوگر
  12. دلقک

و اما جمع بندی

چگونه خودمان را بشناسیم، پرسشی است که پس از یک سؤال شیرین و تأمل برانگیز، در ذهن همه ما شکل می‌گیرد.: من که هستم؟ در این مقاله تلاش کردیم که ضمن توضیح مفهوم Self Discovery اهمیت آن را نیز، بیان کنیم. گفتیم که خودشناسی منجر به شناخت ما از تمامی حالات درونی مان شامل احساسات، هیجانات، افکار و باورها می‌شود. افرادی که در درون خود کنکاش کرده و روزانه دقایقی را به بررسی افکار، احساسات و رفتارهای حاصل از آن ها، اختصاص می‌دهند؛ همان افراد موفقی هستند که دائما به دنبال پی بردن به رمز موفقیت آن ها در زندگی حرفه ای و اجتماعی شان هستیم.

هرچند افراد موفق، دارای ویژگی هایی منحصر به فرد هستند اما، می‌دانند که خودشناسی چیست و چگونه بر زندگی و آینده شان تأثیرات مثبت پایداری بر جای می‌گذارد. آن ها به تفاوت های ذاتی و شخصیتی میان خودشان با سایرین آگاه هستند و از این رو عزت نفس و احساس ارزشمندی بیشتری را تجربه می‌کنند.

بنابراین توصیه می‎ کنیم در این مسیر، از تست های شخصیت شناسی مانند MBTI، راهنمایی مشاوران، یادداشت احساسات و افکار روزانه، آرام سازی ذهنی و مطالعه فراوان، بهره ببرید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما تا چه حد افکار، احساسات و هیجاناتتان را مورد بررسی قرار می دهید و در این راه از چه افراد و ابزارهایی کمک می گیرید؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید

+خودشناسی چیست؟

– خودشناسی، مهارت شناخت خود است که اساس و پایه رشد و توسعه مهارت های فردی می ‎باشد.

+چرا باید خود را بشناسیم؟

– بزرگترین فایده‎ ی شناخت خود این است که بر نقاط ضعف و قوت وجودمان آگاه می‎‎ شویم و به دنبال آن، اهداف و آینده ای روشن خواهیم داشت. پاسخ به پرسش چگونه خودمان را بشناسیم ، گنج گران بهای زندگی هر انسانی است.

+چگونه خودمان را بشناسیم؟

-این روزها در صفحات اینترنت و فضای مجازی تست ها و آزمون های زیادی در باب چگونه خودمان را بشناسیم وجود دارد. لذا این نکته را حتما مورد توجه قرار دهید که هر آزمون و تستی قابلیت شناساندن خود واقعیتان را به شما ندارد و این کار بسیار تخصصی است و نیاز به تحلیل درست روان شما دارد. تست های معتبری نظیر MBTI، آر کی تایپ ها و هالند را در سایت های معتبر می‎ توانید با آسودگی انجام دهید.

آیا خودشناسی امکان پذیر است؟

با قطعیت جواب این سؤال، بله است. اما اینکه چگونه خودمان را بشناسیم ، فرآیندی مستلزم تمرین و کمک گرفتن از افراد خبره در زمینه روانشناسی و حتی فلسفه می باشد. ما در ادامه چگونگی رسیدن به خودشناسی را توضیح خواهیم داد اما توجه داشته باشید که اولین و بهترین روش در این راه پرفراز و نشیب یک کلمه ی جادویی است: چرا؟

کلمه‎ چرا را در ابتدای تمامی تصمیمات، رفتارها، عادات و حتی افکار خود بگذارید. اگر جوابی منطقی و معقول برای چرایی اعمال و افکار خود داشتید، شما راه درست را پیش گرفته اید. خودشناسی یعنی پیدا کردن انگیزه های درونی خود که سال ها آن را در گوشه ای دنج و تاریک پنهان کرده بودید.

همان طور که می ‎دانید هر آدمی یک نسخه‎ منحصر به فرد و در نوع خود بی نظیر در جهان است. شناختن خود و پی بردن به اسرار درون، این امکان را فراهم می‎ کند که خود را با هشت میلیارد انسان بر روی کره زمین مقایسه نکنیم، به زیبایی های وجود خود ببالیم و از نواقص خود نهراسیم.

کشف ویژگی ها، چراغ راه شما

آدمی در ارتباطات انسانی و اجتماعی خود به برونگرا و درونگرا تقسیم شده است. دانستن و کشف اینکه کدام ویژگی در درون شما قوت  بیشتری دارد، به شما کمک عظیمی می ‎کند تا بتوانید مسیر شغلی و تحصیلی بهتر را انتخاب کنید. چرا؟ بی دلیل بر کلمه‎ چرا تأکید نکردیم. شما در مسیر خودشناسی و کشف شخصیت باید برای هر مطلبی که می خوانید یا هر سخنی که می‎ شنوید هم همان چرای گفته شده را از یاد نبرید 

دوباره برگردیم به مثال بالا، درونگرایان و برونگرایان. برونگراها ذاتا به سمت مردم و چیزهایی با نمود بیرونی مانند رفتن به مهمانی، شرکت در کلاس و… در حرکتند. در مقابل افراد درونگرا به سمت دنیای درون، ایده ها و تصویرهای ذهنی حرکت می کنند. مثلا: کتاب خواندن، خلق آثار ادبی و…

به عنوان مثال درونگرایان در حوزه‌ی شغلی، نویسندگان و متفکرینی خلاق و علاقه مند به کارهای انفرادی هستند. برونگراها به جمع ها و هیجانات بها می دهند و به دنبال کارهای تیمی و ارتباطات اجتماعی هستند.

درک این تفاوت های ذاتی و فردی به راحتی می‎ تواند آینده شما را تحت تأثیر قرار دهد و شما را به انتخابی مناسب در شغل یا رشته تحصیلی و حتی ورزش سوق دهد و از سوی دیگر، ندانستن این نکته می‎ تواند سال ها شما را از مسیر درست و منتهی به موفقیت دور کند.

آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا...
ما را در سایت آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : برنامه ریزی درسی, نویسنده : mohammad.seo mojamo بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 28 / 10 / 1401 ساعت: 19:05

معمولا با شروع هر دوره و مقطع تحصیلی، دغدغه اصلی بیشتر دانش‌آموزان، گذر از امتحانات میان‌ترم، امتحانات کلاسی، فراگرفتن دروس و آمادگی کامل جهت حضور در امتحانات پایان‌ترم می‌باشد. با این حال با نزدیک شدن به سال‌های پایانی تحصیل در مدرسه، به امتحان موثر در آینده شغلی و زندگی، یعنی کنکور نزدیک می‌شویم. بنابراین برنامه ریزی درسی برای کنکور از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

برنامه ریزی برای کنکور

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور با برنامه‌ریزی روزانه و یا سالانه در سال‌های دیگر تحصیل کمی متفاوت است. این راهی بوده که شما برای نخستین بار است که می‌خواهید به آن قدم بگذارید. پس لازم است که یک راهنمای کاربلد داشته باشید که به بیراهه نروید.

اصول‌های برنامه‌ریزی درسی برای کنکور

یک برنامه‌ریزی درسی اصولی برای کنکور، برنامه‌ای می‌باشد که با یک هدف گذاری قوی ایجاد شود. هدف آن چیزی است که در راه سخت و تاریکی که در پیش گرفته‌اید چراغ راه شماست و مسیر را برایتان روشن و هموار می‌کند. پس در ابتدا استعدادها و توانایی‌های خود را بشناسید، هدف‌گذاری کنید و سپس به تدوین یک برنامه‌ریزی کنکور جامع برای خود بپردازید.

آهسته و پیوسته پیش بروید

قدم‌های اولیه شما جهت شروع یک برنامه‌ریزی برای کنکور موضوع بسیار مهمی است. برای مثال افرادی هستند که دیر برای برنامه‌ریزی اقدام می‌کنند، اما ناگهان با یک برنامه فشرده و خسته‌کننده موجب تحلیل رفتن تمام انرژی خود می‌شوند که این اصلا خوب نیست.

این وضعیت می‌تواند منجر به این شود که فرد به همان سرعتی که مطالعه برای کنکور را شروع کرده، به همان سرعت نیز همه چیز را کنار بگذارد و ضربه مهلکی به آینده تحصیلی و شغلی خود وارد کند. بنابراین بهتر است در ابتدا با مطالعه چند ساعته در روز شروع کنید و به مرور زمان و طی روزهای آینده این میزان را ارتقا دهید. و یا همچنین شما می‌توانید برای موفقیت در درس هایتان از یک معلم خصوصی با تجربه، مانند "گروه آموزشی پرش" که تمام دروس را با استفاده از تکنیک‌های جدید آموزشی، آموزش می‌دهد، کمک بگیرید!

به ساعت بدن خود توجه کنید

یکی از موارد مهم برای داشتن برنامه‌ریزی درسی اصولی کنکور توجه به مسائل جزئی اما پراهمیت برای داشتن یک برنامه موثر می‌باشد. یکی از این موارد ساعت بدن است. مواردی مانند ساعت خوابیدن، بیدار شدن، زمان غذا خوردن، تایم‌های زنده برای یادگیری، زمان‌های استراحت و یا تفریح از موارد مربوط به ساعت بدن هر فرد می‌باشد.

انواع برنامه ریزی درسی برای کنکور

با توجه به بررسی‌های انجام شده، محققان حوزه برنامه‌ریزی و مطالعه 3 روش معمول را تحت عنوان برنامه‌ریزی درسی اصولی برای کنکور معرفی کرده اند که عبارتند از:

  • برنامه‌ریزی زمانی
  • برنامه‌ریزی حجمی
  • برنامه‌ریزی تلفیقی

انواع برنامه‌ریزی

1.     برنامه‌ریزی زمانی

گاهی اوقات چالش های بزرگ و مهمی برای تدوین یک برنامه‌ریزی خوب پیش می‌آید که یکی از آن‌ها زمان است. به این معنی که یا زمان کمی دارید یا اینکه زمان شما برای میزان مطالعه‌ای که باید داشته باشید کم است. در این وضعیت تنها چیزی که شما به آن احتیاج دارید مدیریت زمان به صورت حرفه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید کارهای خود را به موقع به اتمام برسانید.

2.     برنامه ریزی حجمی

در این نوع برنامه‌ریزی ابتدا باید میزان کل درس‌ها و حجم آن‌ها را بررسی کنید و مشخص کنید که مثلا چه میزانی از این حجم را در یک روز، یک هفته، یک ماه و در نهایت یک سال، می‌خواهید به پایان برسانید.

3.     برنامه‌ریزی تلفیقی

برنامه‌ریزی تلفیقی را می‌توان به نوعی برنامه‌ریزی درسی اصولی برای کنکور در نظر گرفت. زیرا تلفیقی از دو برنامه است و نظم بیشتری را در برمی‌گیرد. همچنین از دیگر مزایای آن این است که دیگر مطمئن خواهید بود تا پایان سال و یا دوره‌ای که برای برنامه خود در نظر گرفته اید، آن را به طور کامل به اتمام می‌رسانید و مبحثی برای شما نخوانده باقی نخواهد ماند. حتی اگر شما به هر علتی نتوانید برنامه یک یا چند روز را اجرا کنید، باز هم از برنامه خود عقب نخواهید ماند.

مزایای برنامه ریزی درسی برای کنکور

با داشتن یک برنامه منظم سرعت پیشرفت در برنامه بیشتر و همچنین میزان انگیزه در فرد بالاتر می‌رود. زیرا فرد مقید به برنامه خود خواهد شد و برای اجرای آن به صورت درست و موفق‌تر، در روزهای آینده بیشتر تلاش می‌کند.

از دیگر مزایای داشتن برنامه، ایجاد انعطاف و تعادل در روند مطالعه است. اینکه می‌توانید برای خود تایم استراحت، خواب، تایم تمرین، جبرانی درس‌های عقب افتاده و یا تایم مرور درس‌های خوانده شده برای یادآوری و جلوگیری از فراموشی آن‌ها در نظر بگیرید.

اصول اولیه برنامه‌ریزی درسی برای کنکور

اصول برنامه‌ریزی

ساعت مطالعه

ساعت مطالعه همانطور که پیش‌تر به آن در ساعت بدن پرداختیم، لازم است با توجه به ساعت بدن و همان اصل آهسته و پیوسته در نظر گرفته شود. یعنی بهتر است از یکی دو ساعت مطالعه در روز شروع کرده و این میزان را ارتقا دهید. همچنین این ساعات باید به گونه‌ای باشد که کارهای شخصی و استراحت و خواب شما مختل نشود. 

واحد زمانی

واحدهای مطالعاتی در واقع تایم‌هایی است که برای مطالعه در نظر میگیرید و بعد از آن مدتی به خود استراحت می‌دهید. هر چقدر واحد زمانی مطالعه شما طولانی‌تر باشد بازدهی شما کمتر می‌شود و همینطور تمرکز شما برای فراگیری آنچه که لازم است روند کاهشی خواهد داشت. بنابراین بهتر است تایم و واحد مطالعه خود را کوتاه اما پیوسته در نظر بگیرید که تمرکز و بازدهی کارتان افزایش یابد. برای مثال می توانید 75 دقیقه مطالعه و یک ربع استراحت داشته باشید یا 90 دقیقه مطالعه و نیم ساعت استراحت.

مطالعات جبرانی

مطالعه جبرانی همانطور که از نامش پیداست برای زمان‌هایی است که احساس می‌کنید مباحثی به دلیل اهمیتشان باید بیشتر مرور شوند و یا بخش‌هایی که در برنامه‌درسی خود از آن غافل شدید و یا بعدا ممکن است اضافه شده باشند را مطالعه کنید. گنجاندن این بخش در یک برنامه‌ریزی درسی برای کنکور می‌تواند آرامش را در این روزهای حیاتی برای شما به ارمغان بیاورد.

استراحت و تفریح

این آیتم در برنامه شما می‌تواند انجام کاری متفاوت از درس باشد که به آن علاقه دارید و یا میتواند سفری یک روزه باشد. می تواند کوهنوردی و طبیعتگردی و یا حتی عکاسی و پرداختن به هنری باشد که به آن علاقه دارید. با انجام این کار علاوه بر اینکه مغز خود را برای ساعاتی کوتاه خاموش می‌کنید، در واقع به خود یک جایزه می‌دهید.

میزان و کیفیت خواب

بسیاری از دانش‌آموزان با نزدیک شدن به روزهای پایانی و در نهایت آزمون سراسری به دلیل اضطراب، خواب و استراحت را گناه می‌دانند و آن را به نوعی وقت تلف کردن می‌بینند. بسیاری تصوری که از رسیدن به موفقیت دارند این است که شب تا صبح را بیدار بمانند و بی وقفه به مطالعه بپردازند. با این روند مسلم است زمانی که روز بعد به آنچه که مطالعه کرده اند فکر کنند حتی کلمه‌ای از آن مطالب را هم به خاطر نخواهند داشت، پس خواب گناه نیست!

رعایت تعادل

تعادل مطالعاتی زمانی در برنامه‌ریزی شما به هم می‌ریزد که تمام تلاش شما بر این باشد که فقط انتظارات معلم و استاد خود را برآورده کنید. در صورتی که تنها هدف برنامه ریزی درسی اصولی برای کنکور باید قبولی در آزمون باشد.

ترتیب مطالعه دروس

ترتیب مطالعاتی از جمله مواردی است که بیشتر دانش‌آموزان آن را رعایت نمیکنند و مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرند. ترتیب پیشنهادی ما به شما این است که دو درس هم نوع را در کنار هم مطالعه کنید و بعد به یک درس حفظی بپردازید.  با این روند ذهن شما خسته نمی‌شود و این خود نوعی استراحت محسوب می‌شود.

تعهد به برنامه

و در نهایت این تعهد به برنامه است که می‌تواند شما را با موفقیت به هدف نهاییتان برساند. اینکه آن چه را که هر روز و برای هر ماه خود تعیین کرده‌اید با موفقیت به پایان برسانید و در صورت غفلت در هر روزی آن بخش جا افتاده از برنامه را در زمان‌هایی که به عنوان جبرانی در نظر گرفته‌اید بگنجانید.

جمع بندی

حال شما با خواندن این مطالب با نحوه اصولی برنامه‌ریزی درسی برای کنکور آشنا شدید! پس فرصت را از دست نداده و همین حالا برای کنکور خود برنامه‌ریزی درسی کنید. اگر دچار مشکل شدید یا سوالی برایتان پیش آمد می‌توانید به صورت کاملا رایگان با مشاوران گروه آموزشی پرش صحبت کنید.

آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا...
ما را در سایت آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : برنامه ریزی درسی, نویسنده : mohammad.seo mojamo بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 18 / 10 / 1401 ساعت: 20:15

 

با پیشرفته شدن دنیای تکنولوژی تقریباً همه کارهای یک زندگی روزمره به گوشی موبایل و اینترنت وابسته شده است. دانش‌آموزها هم از این چرخه جا نمانده‌اند و بخش زیادی از امور مرتبط با درس و مدرسه خود را با همین دو مورد پیش می‌برند. اپلیکیشن فاب یکی از نمونه اپلیکیشن‌هایی است که می‌تواند دانش‌آموزان را در مسیر تحصیلی آن‌ها همراهی کند. دانلود اپلیکیشن فاب به دانش‌آموزها کمک می‌کند تا از امکاناتی که در اختیار دارند، برای رشد و پیشرفت درسی خود، بهره زیادی ببرند.

 

ویژگی‌های نرم‌افزار آموزش درسی مناسب

نرم‌افزارهای آموزشی زیادی برای درس خواندن طراحی شده‌اند که هر کدام با در نظر گرفتن هدفی خاص، برای گروهی از دانش‌آموزان محبوب شده است. اما به نظر شما نرم‌افزار آموزشی مناسب برای یادگیری دروس کدام است؟ به عنوان یک دانش‌آموز چه ویژگی‌هایی را باید از یک اپلیکیشن آموزشی هوشمند انتظار داشته باشیم؟ آیا این اپلیکیشن خود مانعی برای درس خواندن نخواهد بود؟

دانش‌آموزان می‌توانند با کمک گوشی موبایل کلاس درس را به خانه بیاورند؛ به این ترتیب هر آن چه که از آموزش نیاز دارند به صورت آنلاین به دست می‌آورند. دانلود اپلیکیشن فاب به دانش‌آموزان سراسر کشور کمک می‌کند تا از محتواهای درسی باکیفیت و ارزان برای یادگیری بهره ببرند. در ادامه ویژگی‌های این برنامه را با هم بررسی می‌کنیم.

1.     دسترسی آسان به محتواهای آموزشی 

یکی از مزیت‌های مهم اپلیکیشن فاب دسترسی سریع و آسان آن به تمامی دروس است. برای استفاده از ویدیوهای آموزشی فاب فقط کافی است که گوشی موبایل هوشمندتان به اینترنت دسترسی داشته باشد. بعد از نصب برنامه، با چند کلیک ساده به محتواهای درسی دسترسی خواهید داشت.

2.     یادگیری مباحث به سبک نوین

در اپلیکیشن فاب از فناوری AR و VR برای آموزش مباحث درسی استفاده شده است. بعد از وارد شدن به این برنامه خیلی سریع و راحت به ویدیوهای آموزشی دسترسی پیدا خواهید کرد. اما چطور؟

فاب ۱
یادگیری درس به سبک نوین

شما می‌توانید با باز کردن دوربین گوشی موبایل خود، جلد کتاب درسی یا سرفصل مورد نظرتان را اسکن کنید؛ بعد از اسکن کردن وارد صفحه مربوط به آن مبحث درسی خواهید شد و ویدیوهای آموزشی مربوط به آن را می‌بینید.

3.     فراهم کردن فرصت آموزش برای همه دانش‌آموزان

نصب این نرم‌افزار برای همه دانش‌آموزان ایرانی امکان‌پذیر است؛ یعنی حتی دانش‌آموزان دورافتاده‌ روستاهای ایران می‌توانند با کمک فاب در کنار دیگر دانش‌آموزان از شرایط تحصیلی یکسان برخوردار شوند. این فرصت به تحقق آموزش برابر برای دانش‌آموزان سراسر کشور کمک می‌کند و رویای ادامه تحصیل را برای دانش‌آموزان محروم به واقعیت تبدیل می‌کند.

4.     مهیا کردن ویدیوهای آموزشی برای تمامی پایه‌ها

در این اپلیکیشن همه کتاب‌های درسی از اول ابتدایی تا کنکور آموزش داده شده است. بنابراین نگرانی والدین و دانش‌آموزان از بابت نقطه ضعف‌های درسی از بین می‌رود.

5.     ارائه انواع خدمات آموزشی با هزینه مقرون‌به‌صرفه

کتاب‌های کمک درسی و ویدیوهای آموزشی زیادی در بازار به دانش‌آموزان عرضه می‌شود که انتخاب بین آن‌ها حسابی گیج‌کننده و کلافه‌کننده است. اپلیکیشن فاب در نظر دارد تا همزمان با کم‌کردن هزینه‌ها، محتواهای آموزشی کامل و مناسبی را برای دانش‌آموزان سراسر کشور مهیا کند. در واقع هدف اصلی‌ این نرم‌افزار اجرای عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان در همه شهرها و روستاهای ایران است؛ بنابراین سعی دارد تا با هزینه‌های بسیار کم، سطح بالایی از آموزش را برای دانش‌آموزان ایران زمین فراهم کند.

6.     آموزش مباحث درسی با کمک اساتید باتجربه

روش تدریسی که یک معلم برای آموزش دانش‌آموزهای خود استفاده می‌کند، تاثیر بسیار بالایی در یادگیری او دارد. رسیدن به روش آموزشی مناسب یا اصولی تنها با کسب تجربه در فضای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

فاب
آموزش مباحث درسی توسط اساتید باتجربه

اساتید فاب با سال‌ها تجربه در آموزش، روش‌های اصولی تدریس برای هر درس را به کار می‌گیرند تا دانش‌آموزان را از یک مسیر ساده و روان به سمت موفقیت تحصیلی هدایت کنند.

مزایای استفاده از اپلیکیشن فاب

همانطور که دربالا با ویژگی‌های اپلیکیشن آموزشی مناسب برای درس خواندن آشنا شدید، خوب است بدانید که استفاده از اپلیکیشن فاب مزیت‌های دیگری نیز برای دانش‌آموزان عزیز دارد که عبارت‌اند از:

  • آموزش تمام دروس با‌ تکنیک‌های مدرن یادگیری
  • دسترسی بسیار آسان و ارزان به تمام ویدیو‌های آموزشی
  • جلوگیری از اتلاف‌وقت با استفاده از اپلیکیشن فاب
  • ایجاد انگیزه و علاقه برای درس خواندن بین دانش‌آموزان
  • آموزش صفرتاصد کل دروس همراه با نکات طلایی امتحانی

و همچنین بسیار ویژگی‌های دیگر که خوب است خود با دانلود و نصب نرم‌افزار آموزشی فاب، آشنا شوید.

چطور اپلیکیشن فاب را دانلود و نصب کنیم؟

برای نصب این برنامه می‌توانید وارد آدرس faab.ir شوید و یا عبارت "فاب" را در گوگل جستجو کنید. با چند کلیک ساده به نسخه موبایل این نرم‌افزار دسترسی خواهید داشت و می‌توانید تماشای ویدیوهای آموزشی را شروع کنید. یادتان باشد که یک اپلیکیشن هوشمند آموزشی برای درس خواندن، زمانی کاربرد دارد که خود دانش‌آموز انگیزه و اراده کافی برای این کار را داشته باشد. در مسیر رسیدن به موفقیت تحصیلی نیاز است که با برنامه و منظم قدم بردارید تا به هدف خود نزدیک شوید.

سوالات متداول درباره اپلیکیشن هوشمند آموزشی فاب

آیا می‌توان بدون اینترنت به صورت آفلاین هم این ویدیوها را تماشا کرد؟
خیر، شما می توانید به راحتی با نصب اپلیکیشن آموزشی فاب در هر زمان به وسیله اینترنت به ویدئوهای آموزشی دسترسی پیدا کنید.

قیمت فیلم‌های آموزشی فاب به چه صورت می باشد؟
درحال حاضر شما می توانید تنها با پرداخت ماهانه 10 هزار تومان بابت هر درس، به ویدئوهای آموزشی آن دسترسی پیدا کنید.

کیفیت ویدئوهای آموزشی فاب چگونه است؟
تمامی ویدئوهای آموزشی فاب توسط اساتید برجسته کشور تهیه و ضبط شده تا تمام دانش‌آموزان بتوانند از لذت آموزش برابر بهره‌مند شوند.

آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا...
ما را در سایت آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : اپلیکیشن فاب, نویسنده : mohammad.seo mojamo بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 18 / 10 / 1401 ساعت: 20:13

حدوداً 20 سال پیش برای درس خواندن کافی بود در ابتدا یک برنامه‌ریزی درسی اصولی طراحی کرده و سپس کتاب درسی را برداشته، خط به خط کتاب را خوانده و حفظ می‌کردید! همین روش ساده ...

حدوداً 20 سال پیش برای درس خواندن کافی بود در ابتدا یک برنامه‌ریزی درسی اصولی طراحی کرده و سپس کتاب درسی را برداشته، خط به خط کتاب را خوانده و حفظ می‌کردید! همین روش ساده با امکانات تحصیلی کم هم می‌توانست شما را به عنوان یک دانش‌آموز، به نتایج بسیار خوبی برساند. به‌طوری که مثلاً اگر به سوالات کنکور سال 90 نگاهی بیاندازید، ممکن است بدون هیچ آمادگی قبلی بتوانید پاسخ صحیح آن‌ها را انتخاب کنید! اما از آن سال به بعد، دیگر اینگونه نبوده و نمی‌توان به آسانی به سوالات کنکور پاسخ صحیح داد!

 

این مسئله مهر تاییدی‌ست بر مفهومی شدن روش‌های آموزش دروس؛ پس دیگر حفظ کردن و قورت دادن کتاب درسی، راه درستی برای رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی نیست!

امروزه روش‌های زیادی برای درس خواندن وجود دارد که دو روش پرطرفدار آن‌، استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش و کلاس آنلاین پرش‌لایو می‌باشد. که به دلیل وجود محبوبیت بالا بین هردوی این پلتفرم‌ها، قصد داریم به مقایسه بسته معلم خصوصی پرش با کلاس آنلاین پرش‌لایو بپردازیم، پس با ما باشید.

کدام منبع کمک آموزشی برای کنکوری درس خواندن مناسب است؟

این روزها داوطلبان کنکور نیاز دارند که در کنار کتاب درسی خود، از منابع کمک درسی هم استفاده کنند. مطالعه مفهومی و درک تک تک نکات پشت هر مبحث درسی در دوران کنکور نیازمند کمک گرفتن از منابع کمک آموزشی متعدد است. این منابع می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کتاب‌های کمک درسی
  • فیلم‌های آموزشی
  • آموزش با کمک معلم خصوصی
  • کلاس‌های فوق برنامه حضوری
  • کلاس‌های آنلاین

گروه آموزشی پرش توانسته چند مورد از این منابع آموزشی را برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به یادگیری دروس، مهیا کند. بسته‌های معلم خصوصی پرش که شامل کتاب کمک درسی و فیلم‌های آموزشی می‌شوند از جمله این موارد هستند. این بسته‌ها به داوطلبان کنکور کمک می‌کند تا با یک تیر دو نشان بزنند!

بسته‌های معلم خصوصی کنکور پرششامل کتاب کمک درسی و ویدیوهای آموزشی می‌شوند؛ به کمک بسته‌های کنکوری پرش این امکان برای دانش‌آموز فراهم می‌شود که در کنار حل تمرین، بار دیگر مبحث درسی را از زبان اساتید باتجربه مجموعه پرش بشنود. بنابراین فرآیند یادگیری در ذهن دانش‌آموز تکمیل می‌شود و با آمادگی بیشتری سراغ تست زدن می‌رود.

در کنار این بسته‌ها مجموعه پرش کلاس‌های آنلاین را هم برای تمامی پایه‌های تحصیلی برگزار می‌کند. سر کلاس‌های آنلاین ارتباط خوبی بین دانش‌آموز و استاد برقرار می‌شود که به یادگیری بهتر دانش‌آموزان منجر می‌شود. اما شرکت در کلاس‌های آنلاین کنکور پرش‌لایو بهتر است یا خریدن بسته‌های معلم خصوصی پرش؟ کدام مورد برای دانش‌آموزان بیشتر مفید است؟

محصولات مجموعه پرش برای چه کسانی مناسب است؟

محصولات گروه آموزشی پرش با داشتن منابع آموزشی متنوع و کاربردی برای تمام دانش‌آموزان اول تا کنکور مناسب است. همچنین اگر به دنبال کنکوری درس خواندن و یا محتواهای آموزشی مفید با دسترسی ساده و ارزان، برای بدست آوردن رتبه‌های عالی هستید، کمک گرفتن از محصولات پرش، راه خوبی برای شما خواهد بود.

تمام داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کنکور را دارند می‌توانند از بسته‌های معلم خصوصی پرش یا کلاس‌های آنلاین پرش‌لایو که برای پایه کنکور آماده شده، استفاده کنند. اما چطور باید بدانیم که استفاده از بسته معلم خصوصی پرش برای ما بهتر و مفیدتر است یا کلاس آنلاین؟

بسته معلم خصوصی یا کلاس‌های آنلاین؟

خوب است هر دانش‌آموز با توجه به شرایط و توانایی‌هایی که دارد، انتخاب مخصوص خودش را از بین این دو گزینه داشته باشد. برای این که با خیال راحت محصول مناسب را برای خود انتخاب کنید، در ادامه تمام ویژگی‌ آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم:

ویژگی‌های بسته معلم خصوصی کنکور پرش

بسته‌های معلم خصوصی پرش که شامل دی‌وی‌دی‌های آموزشی و کتاب‌های درسی هستند، برای تمام پایه‌ها طراحی شده‌اند. برای استفاده از این بسته‌ها باید کتاب کمک درسی را باز کنید و همزمان با آن دی‌وی‌دی‌های آموزشی را هم پلی کنید.

مشاهده همزمان ویدیو آموزشی و حل تمرین در کتاب کمک درسی، به دانش‌آموز کمک می‌کند که در زمان تدریس با استاد تعامل داشته باشد. همین مسئله باعث می‌شود که ذهن دانش‌آموز درگیر مبحث درسی شود؛ در نتیجه یادگیری درس برای او بسیار آسان خواهد شد.

مزایای استفاده از بسته‌های آموزشی پرش برای دانش‌آموزان کنکوری

  1. خط به خط کتاب‌های درسی که جزو منابع کنکور هستند، توسط اساتید گروه آموزشی پرش به داوطلبان کنکور تدریس می‌شود.
  2. اگر در یادگیری یک درس یا قسمتی از کتاب درسی سر کلاس‌های مدرسه مشکل داشته باشید، با تدریس اساتید پرش این مشکل برای شما رفع خواهد شد.
  3. با کمک این بسته آموزشی، دانش‌آموز نمونه سوال و تمرینات بیشتری را برای آموزش کامل هر مبحث حل می‌کند.
  4. استفاده از این محصول در کنار کلاس‌های مدرسه می‌تواند یک مرور درسی جامع و کامل برای دانش‌آموز باشد.
  5. اگر دانش‌آموز در بخشی از کلاس با مشکلی مواجه شود، می‌تواند به سادگی ویدیو را به عقب برگردانده و هر چقدر که نیاز است موضوع را از زبان معلم خود بشنود تا یادگیری برای او تکمیل شود.
  6. از مزیت‌های مهم این بسته  می‌توان به در دسترس بودن آن در هر زمان و مکان اشاره کرد. این مسئله برای داوطلبان کنکور که همیشه درگیر کمبود زمان هستند اهمیت زیادی دارد.
  7. تکنیک‌های مختلف تست‌زنی برای هر درس در فیلم‌های آموزشی پرش به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود.
  8. هزینه‌ای که برای تهیه این بسته باید بپردازید، در مقایسه با کلاس‌های حضوری و سایر نمونه‌های مشابه، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

ویژگی‌های کلاس آنلاین کنکور پرش‌لایو

شرکت در کلاس‌های آنلاین در چند سال اخیر برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها اصطلاحاً جا افتاده است. به‌طوری که دانش‌آموزان می‌توانند به اساتید و نحوه تدریس آن‌ها اعتماد کرده و با خیال راحت سر کلاس‌های آنلاین خود حاضر شوند. همچنین شرکت در کلاس‌های آنلاین کنکور مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

  1. اولین مزیتی که از حضور در کلاس آنلاین کنکور به ذهن می‌رسد، ساده بودن دسترسی به آن است. کافی‌ست با تبلت، تلفن همراه یا لپتاپ خود به اینترنت متصل شده؛ سپس با چند کلیک ساده می‌توانید سر کلاس خود حاضر شوید.
  2. دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از هر شهر و روستایی سر این کلاس‌ها می‌توانند حاضر شوند. کلاس‌های آنلاین برای داوطلبان کنکور این امکان را فراهم می‌کند که بتوانند از فرصت آموزش برابر بهر‌مند شوند.
  3. حذف زمان لازم برای رفت‌وآمد بین آموزشگاه تا منزل یکی از ویژگی‌های مثبت این کلاس‌ها برای دانش‌آموزان است. داوطلبان کنکور برای مطالعه تمام دروسی که جزو منابع کنکور هستند، به زمان زیادی نیاز دارند؛ آن‌ها حتی برای نیم ساعت از روز خود هم برنامه‌ریزی دقیقی تعیین می‌کنند. بنابراین حذف کردن وقت‌های تلف شده می‌تواند کمک بزرگی برای آن‌ها باشد.
  4. گروه آموزشی پرش سعی کرده تا کلاس‌های آنلاین پرش‌لایو را با هزینه‌هایی کم و مقرون ‌به صرفه‌ برای علاقه‌مندان به تحصیل آماده کند. این کلاس‌ها با استفاده از امکانات به‌روز آموزشی برگزار می‌شوند.
  5. امکان پرسش و پاسخ از اساتید در کلاس آنلاین باعث شده که دانش‌آموزان خیلی راحت‌تر از همیشه به جواب سوالات خود برسند.
  6. تمام جزوه‌هایی که سر کلاس برای تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرد، از طریق سایت به دست دانش‌آموزان می‌رسد.
  7. امکان مشاهده آفلاین کلاس‌ها وجود دارد و این مسئله دغدغه غیبت کردن در چند جلسه را از دانش‌آموز می‌گیرد.

کلاس آنلاین کنکور را انتخاب کنیم یا بسته معلم خصوصی پرش؟

انتخاب بین کلاس آنلاین و بسته معلم خصوصی کنکور پرش با توجه به ویژگی‌های آن‌ها و شرایطی که دانش‌آموز دارد، بسیار ساده‌تر خواهد بود. به‌طور کلی بهتر است کسانی که تمایل به پرسش و پاسخ از اساتید را دارند، از کلاس‌های آنلاین استفاده کنند. اما اگر نیاز دارید که یک مبحث را چندین بار از زبان اساتید بشنوید، گزینه مناسب برای شما فیلم‌های آموزشی بسته معلم خصوصی پرش می‌باشد.

همچنین مطالعه، تمرین و تکرار دروس اصلی پایه‌های تحصیلی، برای یادگیری هر چه بهتر دروس کنکوری اهمیت زیادی دارد. به‌خاطر داشته باشید که برای مطالعه در دوران کنکور باید حتماً برنامه‌ریزی داشته باشید. همچنین قبل از طراحی و اجرای برنامه‌درسی بهتر است به بودجه‌بندی و منابع کنکور که از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود توجه کنید، تا بتوانید به خوبی تمام دروس خود را مطالعه کنید.

در نهایت

در این مقاله سعی کردیم همه ویژگی‌های مربوط به دو نوع از محصولات آموزشی پرش که در بین دانش‌آموزان طرفداران خاص خود را دارند، مورد بررسی قرار دهیم. قطعاً انتخاب بین کلاس‌های آنلاین کنکور پرش‌لایو یا بسته‌های معلم خصوصی پرش با داشتن این اطلاعات، کار ساده‌ای خواهد بود. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه پرش و دریافت جزئیات بیشتر عبارت "پرش" را در گوگل جستجو کنید.

آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا...
ما را در سایت آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : پرش, نویسنده : mohammad.seo mojamo بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 18 / 10 / 1401 ساعت: 20:07

امروزه کنکور یکی از مهم ترین مسائل برای بسیاری از دانش آموزان می باشد که اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که باید چگونه درس هایمان را کنکوری بخوانیم تا موفق شویم، در ادامه باشید:

امروزه برنامه ریزی درسی دقیقا همین چیزی می باشد که می تواند شما را تبدیل به یک رتبه برتر کنکور کند!

چراکه نداشتن نظم، دقت و یا اصول کافی در درس خواندن باعث میشود تا شما از درس خواندن زده بشید و یا نتوانید به اهداف خود برسید! همچنین اگر یک برنامه ریزی درسی اصولی نداشته باشید، نمی توانید به آسانی معدل خود و یا میزان ساعات درس خواندن خود را افزایش دهید!

شما برای آنکه بخواهید مسیر موفقیت خود را مشخص کنید، حتما به یک برنامه ریزی درسی اصولی و منظم نیاز دارید. حتی با این کار موجب میشود تا بازدهی درس خواندنتان افزایش پیدا کرده و قادر خواهید بود حجم بسیار زیادی درس را در مدت زمان مناسبی خوانده و در دروس خود موفق شوید.

شما برای آنکه بتوانید به خواسته های خود یعنی موفق شدن در دروس برسید، حتما به 3 عامل بسیار مهم نیاز خواهید داشت که عبارت اند از:

  1. مشخص کردن هدفتان
  2. طراحی برنامه ریزی درسی به صورت اصولی
  3. اجرای برنامه درسی به صورت منظم و دقیق

اگر قصد دارید به صورت تخصصی تری با نحوه طراحی و اجرای برنامه ریزی درسی آشنا شوید، می توانید به بلاگ سایت پرش مراجعه کرده و از آموزش های مشاوره ای آن استفاده های لازم را ببرید.

 

آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا...
ما را در سایت آشنایی با جدیدترین مطالب روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : برنامه ریزی درسی ,پرش, نویسنده : mohammad.seo mojamo بازدید : 87 تاريخ : شنبه 17 / 10 / 1401 ساعت: 20:05